הדיבר השני – אני מאמין באמונה

האמן בחברה, במוצר, בעצמך או שלא תמכור.

אתה חייב להאמין שהלקוח ירויח מכך שיקנה את מה שיש לך למכור.
אתה חייב לדעת מי האדם החשוב ביותר בעולם. פסססט…. זה אתה.

מערכת האמונות שלך קובעת את הגורל שלך. לא רק בתהליך המכירות אלא בכל הקריירה שלך.
יש מליון ספרים, סרטים, מאמרים ומחקרים על אמונה ומערכת אמונות ועדיין, ישנם מליוני אנשי מכירות שלא מאמינים בדבר מלבד הכסף שירוויחו מהמכירה.

כמי שרוצה להצליח אתה חייב להאמין בחברה שאתה מייצג ואתה חייב להאמין שזו החברה הטובה ביותר בשוק שלכם.
אתה חייב להאמין באתיקה שלכם, בקלות ההתנהלות, בחברים לעבודה ואתה חייב להאמין שהחברה תספק את מה שאתה מוכר באופן שיצור נאמנות מצד הלקוח.
אתה חייב להאמין שהמוצרים והשרותים שלכם הם לא רק הטובים ביותר בשוק אלא שהם גם בעלי הערך הגדול ביותר עבור הלקוח.
אתה חייב להאמין שאתה יכול לבדל את עצמך מהמתחרים ושאתה יכול להוכיח בעזרת עדויות, שמוצר שלך הוא מה שאתה אומר שהוא.

בטוח שמעת את זה פעמים רבות, המכירה הראשונה שמתבצעת היא של איש המכירות בעצמו. שהלקוח חייב לקנות אותך לפני שהוא יקנה את המוצר, החברה או השירות שלך.

כדי שהמכירה תבצע אתה חייב להאמין בעצמך. אתה חייב למכור ראשית את עצמך לעצמך.

האמונה העצמית הזאת, תורגש בתשוקה בה תפעל, במצגות שלך , במסרים שלך, בהתקשרות שלך. אמונה שתביא אותם לקנות ממך. היא תורגש בהתלהבות ובבטחון שלך. והיא מתחילה בחשיבה עליה דיברתי בדיבר הראשון.

האמונה שלך נמצאת בראש באותו אופן בו המכירה נמצאת אצלך בראש. אך הדבק המחבר את שלושת היסודות הראשונים: האמונה בחברה, במוצר ובעצמך הוא האמונה שעדיף ללקוח לקנות ממך.
שהערך, התפוקה, קלות שימוש, והרווח הנתפסים בעיני הלקוח גדולים יותר איתך, המוצר והשירותים שלך יותר ממה שכל מתחרה יכול היה להציע.

כתוב את ארבעת השאלות הבסיסיות:

  1. מדוע אני מאמין בחברה שלי ?
  2. מדוע אנין מאמין במוצר ובשירותים שלי ?
  3. מדוע אני מאמין בעצמי ?
  4. ומדוע אני מאמין שעדיף ללקוח שלי לקנות ממני ?

כדי להפוך לבעל אמונה טוב, בכל פעם שאתה פוגש בלקוח שאל אותם מדוע הם מאמינים בך, בחברה שלך ובמוצר שלך. ואז… שאל אותם מדוע הם קונים ממך.

לשלוט באמונה יקח זמן. פיתוח מערכת האמונות שלך היא שילוב של המרגש שלך, ביצועי החברה וביצועי המוצר.
ככל שהיסטוריית ההצלחות שלך מתרחבת, כל מערכת האמונות שלך מעמיקה.
ככל שהלקוח שלך אוהב אותך, את המוצר שלך, את החברה שלך…
כך אתה תאהב יותר למכור אותם ותמכור יותר.
הלקוחות שלך, אלה שאוהבים אותך, יעזרו לך להעמיק את מערכת האמונות שלך עד לנקודה בה היא פשוט תהפוך לבלתי חדירה.

 

About גיא ואגו

מנחה ומרצה, בעל שנות וותק רבות בתחומי השיווק, המכירות והיזמות העסקית. מילא תפקידי ניהול מגוונים במגזר העסקי, ביניהם, ניהול מכירות, ניהול שירות, פיתוח שותפויות מכירה וניהול כללי.