כיצד לקרא את הקהל שלכם בקלות


סריקה.

הביטו בקהל, חפשו תבניות במראה ובהתנהגות. מהו הלך הרוח במפגש? אילו תהליכים מתרחשים ברקע אשר יכולים להשפיע עליהם?

לדוגמא, האם קיימות הסחות דעת?

זהו מספר תכונות אותן תרצו לקרא.
התמקדו באדם או מספר אנשים אותם תרצו לקרא. חברו רשימה מנטאלית של תכנות מפתח אותן תרצו לבחון.

לדוגמא, האם ברצונכם להיות מסוגלים להבחין ברמות האנרגיה של המאזינים, היכולת להתמקד במסר שלך ופתיחות לרעיונות חדשים? האם תרצו לחוש ברמת תחושת הביטחון והמצב הרגשי שלהם?

פירוש התנהגות.

התמקד בתכונות שזיהית בשלב 2. בחן את ההתנהגויות המיוחסות לתכונות אלו בפירוט רב.

לדוגמא, בכדי לזהות את המוכנות להקשיב למסר שלכם, בחנו האם הקהל שלכם יוצר עמכם קשר עין. בעל הבעות פנים ערניות והאם הם מנידים ראשם בהסכמה. על מנת לזהות שעמום או חוסר עניין, שימו לב לבהייה, ראשים שמוטים או שעונים על ידיים, טיפוף אצבעות או רגליים וכדומה. לזיהוי פתיחות, חפשו ידיים פתוחות, חיוכים חמים ונטיית גוף קדימה.

בחינת ההנחות.

חפשו דרכים בהם תוכלו לבחון את התכונות בהם הבחנתם בשלב 3.

לדוגמא, אל תסיקו מסקנות מוקמות על כך שנטיית גוף קדימה היא תמיד סימן לפתיחות. עבור אנשים מסוימים, תנוחה זו בדיוק יכולה להיות סימן שהם מתקשים לשמוע אתכם. במקרה זה, יתכן ותרצו לבחון את אבחנתכם על שתשאלו, "האם כולכם יכולים לשמוע אותי טוב?" באופן דומה, שמיטת מבט או קשר עין מועט, התנהגות המציינת לעיתים שעמום, יכולה לנבוע מעייפות שאינה קשורה לנושא – במיוחד אם אתם מציגים אחרי ארוחת הצהריים או שהנכם הראשונים להציג בבוקר.

כפי שהבנתם, חשוב מאוד להביא בחשבון שלל פירושים אפשריים להתנהגויות וחשוב לא פחות לבחון את המסקנות שלכם כדי לוודא שאתם קוראים את הקהל שלכם בצורה נכונה ומדויקת.

About גיא ואגו

מנחה ומרצה, בעל שנות וותק רבות בתחומי השיווק, המכירות והיזמות העסקית. מילא תפקידי ניהול מגוונים במגזר העסקי, ביניהם, ניהול מכירות, ניהול שירות, פיתוח שותפויות מכירה וניהול כללי.