מפסידים למתחרה שמציע הנחות של 90-100%? נסו את המטאפורה ה"מרושעת" הזאתLosing to the competition's 90-100% discount gifts? Try this wicked metaphor

ניתן לקרא מאמר זה גם באנגלית

יכול להיות שזה קרה לכם רק פעם אחת, מספר פעמים או אולי אף פעם. להפסיד למתחרה, למרות שההצעה שלך מדורגת גבוה יותר (טובה יותר) רק משום שהם יכולים לממן את העסקה, או אפילו לתת אותה בחינם – במקרה הטוב, זה מתסכל.

סביר שמטאפורה בלבד איננה יכולה למנוע את זה מלקרות, אבל היא תהיה כמכשול נוסף בדרך של המתחרה שלך ו… היא תגרום לך לראות את הילדים שלך יותר.

אם אין לך ילדים, אתה יכול לחשוב על אחיין, אחיינית, בני דודים או אפילו ללכת לעשות אחד (ילד – אל תלכו לעשות לכם אחיין :lol:) או לפחות להתאמן בלעשות ילדים.

תוכנית המטאפורה:

  • צרו תמונה של הילדים של האדם
  • הפכו את התמונה לסרט בו הם נהנים בפארק
  • בדקו את החיבור הרגשי
  • צרו סרט של האדם נהנה בפארק כילד
  • חתוך לנושא הסכנות האורבות לילדים בימים אלה
  • התחבר על בסיס המכנה המשותף של תחושת "הצורך להגן על" לעומת "הצורך להירגע / להרפות / לטפח עצמאות"
  • ספרו על איך אתם מנסים ללמד את הילדים להזהר מהאיש שמחלק סוכריות חינם בפארק. שאל אם גם הם עשו את זה?
  • צרו הכללה - "ידעת שעכשיו הם כבר מחלקים קומיקס  וגאדג'טים? אפילו שמעתי שהיה מישהו שפיתה ילד עם iPhone "
  • מתקרבים - "אתה יכול… דמיין את הבת שלך כבר גדולה, ומצלצלת לספר שלך על תושב זר שנותן לה כסף ללימודים, בחינם?"
  • "אני מודה, זה יכול להיות מפתה מאוד, אבל בכל פעם שמציעים לי משהו בחינם או שאני מקבל "הצעה שאי אפשר לסרב לה" – אני תמיד חושב - על הילדים שלי בפארק וכמה יקרה יכולה להיות סוכריה אחת בחינם. "
  • "לא קרה לך? שמציעים לך הנחה ענקית ואז – בום! (הכה על השולחן או לעשות כל דבר אחר יירשמו בגוף שלהם) - אתה נזכר בילדים נעדרים"

תוכנית זו יכולה להיות פחות או יותר נועזת/אגרסיבית ובוודאי שמטאפורה זו צריכה להתאים לאדם שמולך כמו גם לסגנון שלכם.

זה לא מתאים לכל אחד, ויש בה מה"רשעות" של ד"ר בנדלר, אבל אני בטוח שאם תשתמשו בה,
בכל פעם שאתם תחשבו על המתחרה הזה שלכם, "תראו" את הילדים ותחושה של אהבה ושובבות תמלא לכם את הלב.

היי, קראתם את הטקסט שלי, אז באופן מסויים, אתם כבר תחת ההשפעה שלה.

מתחרה <-> מישהו מציע לילדים שלכם סוכריה בפארק.

אופס עשיתי את זה שוב :-)

חזרו לשתף בחוויות שלכם

This article is also available in Hebrew.

It might have happen to you only once, twice or maybe never. Losing to the competition, when you're offer is ranked higher (better) only because they can finance the deal or even give it for free – is frustrating.

This metaphor alone might not prevent it from happening, but it will put additional obstacles in your competitor’s path and will make you see your kids more.

If you don’t have any kids, you can think of a nephew, a niece, a cousin or even go make one (a kid – don’t make a nephew :lol:) or at least practice making one.

The metaphor blueprint:

  • Create a visual of the person’s kids
  • Make it a movie of them having fun in the park
  • Verify the emotional hook
  • Create a visual of the person having fun in the park as a kid
  • Cut to the dangers of kids these days
  • Bond on the feeling of “the need to protect” vs “the need to relax/let go/nurture independence”
  • “Remember the saying beware of Greek bearing gifts ?”
  • Talk about how you try to teach them how to engage and have warned them about the old man in the park giving free candy. Ask if they done it too?
  • Generalize – “Did you know that these days they started giving, comics, and gadgets? I even heard someone lured a kid with an iPhone”
  • Bring it closer – “Can you… Imagine your daughter all grown up, calling you about a foreigner giving her money for collage for free?”
  • “I admit it to myself, It can be very tempting but whenever I’m offered something for free or at “an offer you cannot refuse” types of deal – I always – think of my kids in the park and how risky one harmless candy can be.”
  • “Didn’t it happen to you too? That you get a huge discount and then – BAM!!! (Hit on a table or do anything else that will register in their body) – remember those missing kids”

This blueprint can be less or more bold/aggressive and surely this metaphor should be matching to the other person and to your style.

It won’t fit to all, it has its Dr. Bandler’s wickedness, but I’m sure that if you use it, you’ll find that whenever you’ll think about your fierce competitor, you’ll “see” you kids and the feeling of love and playfulness will fill your heart.

Hey, you’ve read my text, so in a way, you’re already hooked.

Competitor – Kids in the park offered “free” candy.

Oops I did it again :-)

Come back and share your experiences

About גיא ואגו

מנחה ומרצה, בעל שנות וותק רבות בתחומי השיווק, המכירות והיזמות העסקית. מילא תפקידי ניהול מגוונים במגזר העסקי, ביניהם, ניהול מכירות, ניהול שירות, פיתוח שותפויות מכירה וניהול כללי.